Friday, October 10, 2014

Last week in Guat / Derniere semaine in Guat

This second week went very fast despite the fact that it wasn't the most exciting.

Work: work wasn't as satisfying as it was on our first week. We find that Freddy might be real super cool but not always focused and I found myself spendind a lot of time waiting to do something, which is a bit frustrating. He might decide to change the water in the fish pond or burn all the rubbish or help some guys cutting a tree and we are just hanging around! Anyway we did some of course, but not as much as we would have wanted to.

House : at the house it has been a little quiet since many of them went to El Salvador for 3, 4 days, and most of them are going to Honduras this weekend! We still all ended up getting the cold which went from one to another, no escape possible for us!

Andrew is having a big food crisis, starting to hate rice and potatoes! His carnivore side is totally on the edge and I feel he could kill for a piece of red meat! I guess this food issue will be our big thumb up to come back happily to Australia! I do miss meat as well, but I don't mind the food we are served so it is easier for me.

Extra: On thursday night we went to a crepe restaurant, Luna de Miel (and not crap restaurant like many understand!) We loved it, not only the crepes were yummy yum but the place itself is super cozy, with lots of murals and french touches! For French people, it's quite funny!

Plans: so this was our last week in Guatemala and also our last week of holidays! It's hard to believe that 10 weeks went by so fast. We enjoyed every moments in every place (but Puebla) of every countries. This trip couldn't have been better, we were so lucky in so many ways! I'm trying to think of my top favorite moments but it is very hard! My placement with the special needs was definitly the hightlight for me, our first mexican steps with Emilie in San Miguel was another one, our sailing trip and the volcano climb.

Anyway, we are approaching the end and we need to go back to Mexico city to catch our flight. I was hoping we could fly there but the price is very strangly high, so bus it is for us! On Saturday, we will take a bus to Tapachula, Mexico, for about 5 hours. Then we will take a bus to ... Puebla! It's a 16 hours ride, horrible! But do you remember Puebla? The only town we totally failed to see! So we give it another try! We should be there on sunday early afternoon. Then we will spend sunday and monday and leave monday night for mexico city airport. This way, we won't need to stay in the city and we can enjoy our last day in a beautiful quiet town. We see how that will work, it's a plan, maybe Puebla doesn't want us there hehe

Adios Guatemala, Ola Mexico!

------------------------------------------------------------------------------

Cette 2ème semaine est passée super vite même si elle  n'a pas été des plus excitantes!

Travail: le travail n'a pas été aussi satisfaisant que la semaine dernière. Si Freddy est un gars vraiment cool, il manque d'organisation par moment, et je me suis retrouvée à passer beaucoup de temps à attendre, ce qui est assez frustrant. Il va décider de changer l'eau du bassin à poissons, ou d'aider des gens à couper un arbre, ou faire un feu pour bruler les ordures et pendant ce temps, on traine. Pas cool! On a quand même fait des choses heureusement, mais pas autant que l'on aurait souhaité.

Maison: A la maison, ca a été plutot calme vu que beaucoup sont partis 3, 4 jours à El salvador, et beaucoup repartent pour Honduras. Ca n'a pas empeché de se partager un rhume qui est passé d'une chambre à l'autre et on n'y a pas échappé!
Andrew est en plein crise alimentaire au point d'en detester la vue de riz et pomme de terre! Son côté carnivore est en en tel manque, je crois qu'il pourrait tuer pour un morceau de viande rouge! Ca va être le côté positif des fins de vacances et du retour en Australie! Evidemment, ca me manque aussi mais j'aime ce que l'on nous sert à manger donc c'est plus facile pour moi!

Divers: Jeudi soir nous sommes alles dans une creperie, Luna de Miel. On a vraiment aime, car non seulement les crepes etaient delicieuses, mais en plus le restau lui meme est super confortable avec plein de decorations murales et clin d'oeil francais, pour les francais c'est vraiment sympa!

Plans à venir: donc c'est notre dernière semaine au Guatemala et également notre dernière semaine de vacances! Déjà 10 semaines se sont écoulées, c'est dingue! Nous avons apprécié chaque instand de chaque ville (sauf Puebla) de chaque pays. Ce voyage n'aurait pas pu mieux se passer, on a vraiment eu de la chance. J'essaie de choisir mon top des moments forts mais ce n'est pas facile! Mon placement avec les personnes handicapés sans resources aura vraiment été le plus important pour moi. Nos 1ers pas sur le sol Mexicain avec Emilie, notre voyage en voile, le volcan...

Bref, il nous faut retourner à Mexico city pour notre vol. On esperait pouvoir nous y rendre en avion mais le prix est absurdement élevé donc ca sera en bus! Samedi, nous prendrons un bus de 5h pour Tapachula au Mexique. De là nous prendrons un autre bus pour .... roulement de tambour .... Puebla! La seule ville que nous avons échoué de visiter lors de notre passage! Apres 16h de bus, horrible, nous devrions y être dimanche après-midi, pour une seconde chance! On y restera jusqu'à lundi très tard et nous irons directement à l'aéroport. Comme ca, pas besoin de passer par la ville et on passera notre dernière journée dans une belle petite ville! On va voir comment ca va se derouler, c'est un plan sans réservation, peut être que Puebla ne voudra pas de nous!!

Adios Guatemala, Ola Mexicó!

A funny outdoor secret cupboard

Our bus stop

Our starving friend that Andrew named Pancake. He is so skinny and so cute and so scared poor thing

Mummy Duck and Ducklings

Andrew struggling to finish his first crepe when Im starting my second one!
The Famous Quetzal, national bird of Guatemala and currency!

At the restaurant, chicken bus itinary: Toulouse, Antigua, Marseille!